Strona główna/O nas/Aktualności/Klasa 5 na Zielonej Szkole

Klasa 5 na Zielonej Szkole

24 . 06 . 2024

,,Ten, kto żyje  widzi dużo, ten, kto podróżuje widzi więcej ”.

Przysłowie arabskie

Uczniowie klasy 5 wraz z wychowawczynią i panią wicedyrektor – Katarzyną Mąką  w dniach od 3 do 7 czerwca  przebywali w  Kotlinie Kłodzkiej na Zielonej Szkole .

W tym roku szkolnym zmieniliśmy miejsce – otóż celem naszej wyprawy było nie morze, a góry . Miejsce okazało się strzałem w dziesiątkę , bo wyjazd okazał się bardzo udany .

Dodatkową atrakcją były codzienne , dziewięćdziesięciominutowe lekcje języka angielskiego z panią lektor Anią , które miały formę zabawy , quizu .

Nocowaliśmy w przepięknym pensjonacie ,, Pod Orlicą ” w Zieleńcu , zachwyciły nas czyściutkie pokoje i troska właścicieli o nasze podniebienia – jedzonko było rewelacyjne i niespodzianka przygotowana na naszą dyskotekę.

Na Zieloną Szkołę zawiózł nas bezpiecznie pan Adam , a rolę pilota pełnił pan Jakub.

Wyruszyliśmy w poniedziałek – 3 czerwca- już o 6 rano .

Celem naszej podróż były Ząbkowice Śląskie – tutaj zobaczyliśmy Krzywą Wieżę , która ma 34 metry wysokości, a jej obecne odchylenie od pionu wynosi 2,14 m , pełni ona rolę punktu widokowego .

Kolejnym miejscem , które zwiedziliśmy była Srebrna Góra – twierdza , która w chwili powstania należała do najnowocześniejszych tego typu fortyfikacji w Europie , a obecnie jest unikatowym obiektem w skali dziedzictwa kulturowego Polski.

Wtorek – 4 czerwca – to kilkugodzinna wędrówka po malowniczym kompleksie labiryntów skalnych  , czyli Skalne Miasto w Adrspach  i rejs łódką z nieco zwariowanym kapitanem.

Środa – 5 czerwca – to całodzienna wycieczka do stolicy Czech – zatłoczonej  Pragi .

Tu zobaczyliśmy Zamek Praski o powierzchni 7,28 ha –siedzibę prezydenta Republiki Czeskiej,  katedrę świętego Wita, most Karola  -zbudowany w 1402 roku , plac Wacława , staromiejski Rynek – dawniej pełniący rolę placu targowego , miejsca egzekucji i demonstracji  , a obecnie jest to miejsce spotkań i odpoczynku przy pysznych lodach i kawie , przeszliśmy także praską dzielnicą Josefov  - miasteczkiem żydowskim i Złotą Uliczką , która swoją nazwę zawdzięcza dawnym siedzibom złotników , a na zakończenie zachwyciliśmy się praskim zegarem astronomicznym pochodzącym ze średniowiecza, który pokazuje położenie ciał  niebieskich, miesiące i zawiera ruchome figurki dwunastu Apostołów z wyobrażeniami Śmierci, Turka, Marności i Chciwości.

Czwartek – 6 czerwca- był dniem wytężonej pracy – najpierw uczyliśmy się czerpać , czyli robić papier w zabytkowej papierni w Muzeum Papiernictwa , a potem spacerowaliśmy alejkami parku zdrojowego w pięknym mieście Kudowa Zdrój.

Tego dnia zwiedziliśmy także Kaplicę Czaszek w Czermnej – poświęconą pamięci ofiar wojen na ziemiach kłodzkich i licznym ofiarom  epidemii .

Ostatnim miejscem , które odwiedziliśmy była Pstrążna i szlak ginących zawodów – kuźnia, wiatrak , garncarnia , dom chleba i chata z dawnym sprzętem rolniczym.

Piątek – 7 czerwca – to dzień wizyty w twierdzy Kłodzko, gdzie mogliśmy zobaczyć jak w takim forcie żyli na co dzień żołnierze  i Złoty Stok – czyli kopalnia złota i warsztaty płukania złota .

Po tygodniu pełnym wrażeń nadszedł czas powrotu do domu .

Żal nam było opuszczać malowniczą Kotlinę Kłodzką , ale tego, co zobaczyliśmy i przeżyliśmy nikt nam nie odbierze.

Każda podróż czegoś nas uczy – my dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy , uświadomiliśmy sobie , jak ważna jest historia i jej pielęgnowanie oraz przekonaliśmy się , jak ważna jest grupa klasowa .

Za wszystkie atrakcje i wrażenia – z całego serca – DZIĘKUJEMY –  Rodzicom  za sfinansowanie naszego wyjazdu i ciężką pracę ,sponsorom,  paniom dyrektor – za wsparcie i opiekę , nauczycielom – za rozbudzanie w nas ciekawości świata , panu pilotowi Jakubowi – za ciekawe opowieści , pani Ani – za nieszablonowe lekcje angielskiego, panu  kierowcy Adamowi – za spokojną i bezpieczną podróż , panu Mariuszowi – organizatorowi naszego wyjazdu –za wszystkie atrakcje ,  wszystkim , którzy trzymali na nas kciuki .